tisdag 11 mars 2008

LJUSARE DAGAR





Det nästan spritter i kroppen när man kliver upp och ser att solen nästan är på väg upp kl.06:30. När jag gick ut för att hämta tidningen möts man av fågelsång och det är vi inte vana vid på ett nybyggt område. Jag ser verkligen frame mot dagen då alla är klara med sina hus och vi kan få lite lugn och ro i området och lite mer av fågelkvitter istället för grävmaskiner och hammare och sticksåg. Men det lär nog ta 2 år till.

Idag skall jag till växt och trädgård för att se om det finns lite jord jag kan handla med mig hem som jag kan ha till mina odlingar. Jag har bla några syrener som skall ner i jorden som jag varit och grävt upp hos svärföräldrarna. Måste gräva ett större hål för att flytta på mitt plommonträd som hamnade lite för nära bigarråträdet. Det får bli en stor bambu i hålet istället, det prasslar så härligt i vinden.

Köpte mig en liten orgeanoplanta för några veckor sedan som verkligen har vuxit sig stor. Tanken är att det kommer att bli en liten kryddodling kring spisen i olika fina krukor, dels är det gott att använda i matlagningen., och det blir ett vacker inslag att se på och ljuvligt att lukta på.
/anette

Inga kommentarer: