måndag 14 september 2009

Hinner inte allt, men mycket har jag hunnit med

september 015

Dagarna går i rasande fart och jag har massor av projekt här hemma jag jobbar med, hinner inte riktigt klart allt innan nya idéer har dykt upp. 

 

september 014 september 007 

Hösten bjuder tillfälle att ta in lite varmare färger, rött har fått flyttat in i vårt vardagsrum och kök. Känns varmt och ombonat.

september 017

 

september 016

Utomhus  håller  vi på att lägger plattor utanför tvättstuge dörren,  vi har sått gräs, byggt en örtträdgård av lastpallskragar. Jag har gjutit betong och  påbörjat ett staket till vår nya trapp på baksidan.

september 011 

Den senaste veckorna har jag även putsat alla våra murar här hemma, nu skall vi invänta en plåtslagare som lägger ett fint tak över dem. Det var faktiskt kul att putsa och jag är jätte nöjd med resultatet, så det kommer jag säkerligen göra fler gånger. Dem bilderna kommer en annan dag när de är vitmålade.

september 005 

Sen har jag även gjort en stor lampa till min dotter till hennes rum en Random light med pappers snören, tapetklister och på min stora pilates boll. Hon blev jätte glad för den och den ger ett jätte fint ljus på kvällarna. Jag blev själv väldigt nöjd med resultatet.

september 006 

Testade även att göra lite häftiga skålar av LP skivor.

september 008

Min man blev livrädd att jag slaktat någon av hans fina samling………

Sen har jag jobbat en del natt också, så det kanske är dags att börja dra i bromsen och lugna ner sig lite. Men vädret är så fint och jag vill få så klart så mcyket som möjligt innan  höst och vintern kommer.

Vill önska er en skön vecka och att ni har härliga projekt som ni pysslar med!

 

Kram Nettan

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej,
lika fint som vanligt hemma hos er! ;-) Hur är läget? Ska vi träffas över en bit mat hos oss nån lördag?
Kram,
Jenny