tisdag 11 november 2008

- Vilken flopp

Igår hade jag fullt sjå med att få till vår badtunna. Fixade ny koppling, monterade den, fyllde på vatten och sen var det dags att elda. Hade först ingen ved trodde jag, men kom på att jag hade en påse som stått undan gömd som var tänkt till vedkorgen. Tyvärr så var den så fuktig så jag har nog rökt ner hela Malmbryggshage med all rök. Kom på att jag kund lånade lite av grannen till Mats kom hem med en kärra. Tack Karin och Jonas för veden!

Jag eldade och eldade och eldade. M kom hem med en flaska skumpa som vi skulle dricka när vi skulle inviga karet. Vid 22,30 så tyckte vi nog att det kändes varmt. Så på med badkläder och sprang ut i regnet, av med rock och i tunnan. Det var iskallt på botten, vi satt där och asgarva och sen snabbt ur och in i varm dusch. Så det blev inget premiär dopp igår. Idag har jag börjat elda redan kl 08, så idag är det varmt nog för att ta sig både kall skumpa och härligt varmt bad ikväll.
Längtar!

Kram/Nettan

Inga kommentarer: