måndag 10 november 2008

- Härligt skön och mysig helg




Så var helgen över och den har verkligen varit toppen skön, avkopplande och rolig. Hela lördagen satt jag och dottern och pysslade. Hade sån tur att få 3 stora gamla böcker med fina noter av min svåger Tommy. Så vi har producerat strutar och annat fint med notpapper. Jätte kul och väldigt avkopplande att sitta i pyjamas och bara pyssla. Dottern älskar verkligen pyssel och är så duktig.
På restaurangen hade släkten sin årliga ljusstöpning. Vi valde att vara hemma och pyssla istället. Nästa år så vill vi vara med.


På kvällen var vi bjudna på middag hemma hos våra gamla goa grannar familjen Isaksson. Så trevligt och alltid mysigt.
Vi drack årets glögg från Blossa. Den var med blåbär, dock hade vi alla väldigt svårt att finna den smaken. Glöggen var god inte för söt dock finns det andra som jag föredrar. Anna hade gjort massor gott till glöggen med bla pepparkaka med ädelost med punchsmak. Vilken favorit! Den kommer bli vår ost för denna jul.
Tack snälla goa grannar för en mycket trevlig kväll och maten var verkligen jätte god!!!

På söndagen var det fars dag och dottern och jag hade dukat upp en festfrukost till far. Sen blev det en långpromenad med hunden. Ganska trist väder men väldigt skönt ändå.

Vi hade sen fullt upp med att få ner vår badtunna på plats. Fick ta hjälp av grannen när den skulle rullas ner i slänten. Det var lite läskigt men allt gick hur bra som helst.

Det var en hel del jobb innan vi kunde ställa den på plats, vi var tvugna att skotta grus, väga av, markduk och plattor. Sen ställdes tunnan på plats och massor av skruv jobb för M för att få allt på plats. Nu är det bara tappventil som skall monteras. Är väldigt sugen på att fylla tunnan idag och kanske få fart på den till kvällen om vi får lite bra torr björkved av Ludde på Odal. Det vore väl toppen när M kommer hem och få glida ner i en varm tunna och njuta kvällen med en kall öl.

Vi får se hur långt jag hinner idag. Har massor av kontorsjobb som måste göras också samt jag måste verkligen gräva ner alla mina blomlökar som jag inhandlat. Har även en hel del buskar och gräs som verkligen måste ner i jorden innan det fryser på ordentligt.

Så det finns att göra! :-)




Ha en bra dag!
kramis/Nettan

Inga kommentarer: