onsdag 5 november 2008

- Äntligen en ny president


Så har USA äntligen fått en president som kommer göra och leda ett land till jämlikhet och stabilitet. Grattis Obama! Jag blev så glad att han vann så jag grät en tår i morse 06.10 för det rörde mig djupt när jag lyssnade på hans seger tal. Talets gåva har han verkligen och vilken härlig karisma. Såna männ skulle det finnas fler av!! :-)

Även om vädret inte är det bästa så är det underbart skönt att gå ut i skogen och njuta av lugnet, dofterna och trevligt sällskap. Igår fick jag en skön tur med Jenny, min gamla granne ifrån vårt förra hus. Vi hade en skön stund i skogsbacken med äggmacka och varmt rykande kaffe. Dessa stunderna är underbara minnen att bära med sig. TACK FÖR DITT SÄLLSKAP JENNY! Hoppas du kryar på dig och att du mår bättre snart.!! Under vår promenad hittade vi fint lingonris som vi band till fina lingon hjärtan som fint kommer pryda våra krukor.

Igår kväll fick vi besök av vår andra granne Therese och hennes busiga och viljestarka dotter Jenna. Vi åt en god middag och delade på en flaska vin. Trevligt och mysigt!

Idag blir jag utbjuden på lunch till det nya stället Tellus. Det skall bli spännande och se hur det är där och vilken kvalitet de håller på sin mat. Måste erkänna att jag är väldigt kräsen när det gäller restaurangbesök. Hittar alltid saker som går att förbättra och ofta har de lite väl stöddiga servis tjejer som skulle behöva byta jobb. Nyköping är inte känd för att ha bra ställen, tyvärr. Men förhoppningsvis kanske vi har fått ett nytt ställe som kommer hålla kvaliten och överleva. Jag håller en tumme för dig Emil och Johan att ni lyckas.

Hoppas er dag blir lika bra som min!
Kramis/Nettan

Inga kommentarer: