onsdag 29 oktober 2008

Årets Gaspedal 2008


Therese Lindh

Motivering till Årets Gaspedal 2008

I årets gaspedal har vi en person som har höga krav på sig själv och sin omgivning. Och även om målsättningen är hög så räds inte årets vinnare att hela tiden öka, öka, öka.
Utmaningen ligger i – utmaningen.

En obotlig tidsoptimist som alltid tänker i möjligheter. Att misslyckas finns inte på världskartan.

GRATTIS KOMPIS OCH BÄSTIS GRANNE! Motiveringen stämmer verkligen in på henne!
Festen hölls i Rosvalla entré uppdukad och jätte mysig.



Minogalan i år var väldigt lyckad en toppen kväll. Vi var där med personalen från Moas Mat.




Mirjam och Mats





Liselott, Micke och jag






Så till den här veckans händelser:

Igår blev det en tur till blomsteraffären och jag handlade på mig lite nya blommor inne. Jag har haft massor av pelargoner som har börjat vissna ner, nu får de åka ut i garaget och övervintra istället. Skall rota i skåpen och se om jag har snygga krukor, annars måste jag ta en tur till på stan för att shoppa. Stackars mig! ;-)

Min kompis Therese håller på att säljer sitt hus. Det känns jätte tråkigt att hon flyttar, vi har verkligen haft kul och mysigt denna sommar. Att sälja hus just nu i dessa tider är nog inte så lätt, mäklaren har nu fått erfara att deras glansdagar är över. Önskar att de får tillbaka sina nerlagda investeringar iallafall.



Imorgon kommer vår badtunna från Väärmland, det skall bli jätte mysigt att kunna bada ute i vinter och mysa. Det knepiga kommer säkert bli att få ner den dit den skall. Men vi får rulla ner den på sidan.




Imorgon skall vi även åka och hälsa på våra goa kompisar i Kungsbacka. Thomas och Frida och deras urmysiga tjejer. Helgen kommer bli mys, lite bad i deras spa, basta och kanske ta några sköna promenader längs stränderna. Jag vill plocka lite sten och snäckor till jularrangemang få se vad jag hittar. Kungsbacka har massor av fina inrednings affärer som även dem får ett besök av oss. :-).




Må så gott och trevlig helg!



Kramis/Nettan