söndag 25 september 2011

Är tillbaka

Hej min blogg!



Har varit otrogen mot dig, har nördat på facebook ett tag och känner nu att det inte ger så mycket. I början tyckte jag det var lagom och kul men nu orkar jag inte skriva något av värde där heller. Så för att göra något kreativt med min pyssel dagbok så får jag ta mig i kragen och dokumentera lite av det som har hänt den senaste tiden här hemma.


Jag har legat i hårt med att få till vår framsida på huset, tidigt i våras började vi att mura, putsa och grävt så händerna och ryggen värkt sönder. Vi fick massor av jord, sand, grus på plats och jag har frossat i växter hos plantskolan. Så härligt att få anlägga allt från början och den största glädjen var att få ett helt lass med toppen jord så det var bara att sätta ner de små liven och invänta att de skall etableras sig. Jag är jätte nöjd med resultatet och det ser bra ut, men det kommer bli ännu bättre när det börjat växa till sig, jag lovar att det kommer lite bilder snart. Måste bara hitta min sladd så jag kan föra över bilderna.



Den senaste veckan har jag klinkat vårt uterum med svarta plattor som liknar skiffer. En billigare variant som känns helt OK. Alla plattorna har legat i vårt förråd under trappen och hånlett till mig, -ska vi ligga här för evigt, det är över 5 år sedan som jag inköpte dem...... Men nu äntligen ligger de på plats! Det var tungt jobb men jag känner mig väldigt nöjd att jag fixade att klinka också. Lite fog och en rejäl tvätt så blir det ett rum som jag kommer trivas i. Tänk vad mycket man ändå kan om man bara vågar att pröva!

I veckan kommer också vår snickare som skall sätta upp inner panelen i uterummet. Känner att projektet uterum, snart är klart och det är bara en kristallkrona och ett nytt matbord som behövs. Har tänkt mig ett runt bord ett gammalt från en loppis som jag kan måla om.

Så där nu känns det lite bättre att ha skrivit av sig , bilder kommer snart!

Kram och god natt!
Nettan

Inga kommentarer: