måndag 10 mars 2008

ÄLSKADE MÅNDAGAR


Så var det ny vecka och känner att jag mår hyfsat bra idag. Trots grådask och regn!

Helgen har jag tillbringat mest i sängen med migrän och ryggvärk. Det som varit räddningen har varit mina tidningar som jag inte hunnit läst eller tittat i.

Jag har som vana att först bara titta på bilderna i en ny tidning, sen dyker jag in i varje reportage och slukar allt, då menar jag allt! Sen kan jag lätt drömma mig bort och hitta på nya projekt av det som inspirerat mig ifrån tidningarna.

Jag måste nog hålla med att det är tur att det mesta ändå stannar vid drömmar.

Min man håller på att bli galen på mig med alla ideér och förändringar jag vill göra. Det var väl därför jag fick igenom vårt nya husprojektet " Villa Moa" , antar att han orkade inte höra mer på alla ideér jag hade. I vårt gamla hus åkte vägg upp, vägg ner, mest vägg ner då jag längtade efter öppna ytor och space. Det blev sällan helt klart och ständigt fanns det byggprojekt på gång. Tur att vi hade snickar Hasse som kunde återställa eller bygga vidare på mina ideér.

Då vi inte har någon tomt att plantera i än, så har jag fått plantera inomhus i krukor och burkar.

Igår kom de små underbara blomknopparna upp till ytan.
Tänk att så litet kan vara så vackert!
Jag längtar verkligen till att få ett lass matjord som kan dölja all vår sprängsten. Att bygga nytt hus och inte ha någon trädgårdstomt att jobba i är verkligen inte att rekommendera.
Alla säger att man skall skynda långsamt och det är lättare sagt än gjort, när det kliar i trädgårdsnerven.

Vad skönt att vädret fortfarande är gråtrist, då kan jag med gott samvete sitta vid datorn och bygga upp min första bloggsida och läsa andras. En helt ny värld har öppnat sig för mig och det finns så otroligt många duktiga och kreativa tjejer.
Ha det gott!

Inga kommentarer: