fredag 7 maj 2010

ORON ÄR ÄNTLIGEN ÖVER

Under mer än 1 år har vår dotter inte mått så bra. Hon har varit hängig och varit hemma från skolan jätte mycket, tyvärr också missat massor av skolarbetet. Det har lett till att hon blivit enormt stressad och mycket trött. Det började som en 1 krona, en kal fläck på hennes huvud. Håret rasade av och hennes långa fina tjocka hår var nu tunt och glest. Jag led så med henne och jag såg hur ledsen och olycklig hon var. Köpte massor av vitamin tillskott och hoppades på underverk. Men det blev aldrig bättre!

På vårdcentralen tog de massa tester på henne och konstaterade att hon hade en variant av körtelfeber och det skulle läka ut av sig själv. Ett år senare har vi konstaterat att det blev bara värre. Åter till vårdcentralen och nu gav vi oss inte, vi krävde att de skulle ta alla tester som fanns att ta.

Nu har vi äntligen fått besked efter ytterligare tester och prover. Vår dotter har en skada på sköldkörteln och kroppen har ett onormalt högt värde på vita blodkroppar som slår ut hennes ork och immunförsvar.

HOn har nu fått medicin och mår TOPPEN, redan efter 2 veckor har medicinen gett stora och positiva resultat. Hon har inte varit hemma en enda dag från skolan och ser mycket piggare ut.

Jag är så lycklig och det känns verkligen helt underbart att det inte var något mer allvarligt, hade trott det värsta. En enorm lättnad och energi har återkommit till mig och jag kan nu börja njuta av livet och inte gå och oroa mig.

Håret börjar sakta växa tillbaka på henne, det är tunt men lite löshår och ögonfransar gör susen och vår dotter strålar igen av livsglädje och njuter av att vara tonåring.

Kram Nettan

1 kommentar:

Mrs. b sa...

Åh vilken oro, men så skönt att hon nu mår bra med medicin! Förstår vilken lättnad nu när ni vet vad det är.