torsdag 12 november 2009

GRATTIS BLOGGEN

Så har det redan gått 1,5 år sedan jag startade min “Villa Moa”- blogg.

Det har verkligen varit kul, men stundtals stressande.När tiden inte räcker till att hinna besöka de bloggar som jag finner så inspirerande och följa alla andras projekt.

Ibland får jag så mycket idéer av att besöka andras bloggar att det gör mig helt super stressad. Jag är som ni redan listat ut en person som har lite dåligt tålamod, gillar när saker blir gjorda direkt och det på en gång. Det blir ofta MILJONER PROJEKT IGÅNG SAMTIDIGT, jag är inte rädd att lära mig nya saker och hatar att känna mig beroende av andra. KAN SJÄLV ÄR MITT MOTTO!

Ibland hinner jag inte uppdatera bloggen så ofta heller, eller visa nya saker som skett här hemma. Ibland har faktiskt inget skett och jag vet inte om vad jag då skall skriva om. Så då blir det ingen bloggning för mig alls. Ibland är det bara skönt att ta en paus från den också.

Tanken har även slagit mig att lägga ner bloggen och fortsätta en annan gång. Men jag har som sagt inte bestämt mig om hur jag skall göra......

Jag har den senaste tiden jobbat hårt med att få färdigt i vårt hus. Så här kommer lite bilder på det jag gjort.

Bilder November 09 004

Vår hall blev med tapet, gillar den varma hallonröda färgen med de oranga blommorna som på kvällen lyser som guld. Blir glad varje dag när jag kommer hem och möter den varma tapetens sken.

Bilder November 09 027

Vår andra hall på nedre planet har också fått en tapet. Dörrarna och foder och golvlister träder mycket bättre fram nu. Tänder ofta spottarna i taket nu för det blir som en enda stor tavla. Är jätte nöjd!

Bilder från telefon 09 017

Så här såg det ut i vårt kök. jätte rörigt!

Bilder från telefon 09 009

FÖRE i köket

Bilder November 09 040

EFTER

En vägg har byggts som skärmar av köket, det känns jätte bra när man sitter i vardagsrummet och slipper se allt. På fredag får jag mina tavlor som skall in i ramarna. Sen måste jag hitta 2 st snygga spottar som skall belysa väggen.

 

November 2009 010

Bilder November 09 036

Jag har även lärt mig och kakla också, det var jätte kul!!! Så här blev det på insidan av köksväggen. Nu är det mysigt att laga mat.

TIPS! Alla som planerar att bygga hus, tänk er för och ha inte allt för öppenplanlösning det är jätte jobbigt med ljudet.

Bilder November 09 029

Här är kaklet snart på plats med spagetti som håller avståndet perfekt.

Bilder November 09 031

Jag har även murat upp en vägg vid trappen som jag putsat. Det var väldigt slabbigt men det blev också bra när tavlan fick komma upp. Tog även och betsade vår ekbyrå mörk istället. Blev toppen bra, i den förvarar jag ljus och servetter.

Bilder November 09 039

Sen förra helgen så har jag och min man murat upp vår stödmur mot grannen och förlängt planteringslådan. Här kommer det byggas en fin trapp i vår och vi skall även lägga trädäck som förlänger vår terrass. När denna del av tomten är klar då fortsätter vi på den övre delen av tomten. Jag längtar! Har just skissat klart trädgården hur den skall se ut och äntligen kan jag koppla av den biten.

Hoppas ni får en härlig vecka!

Kram till er alla!

Nettan

Inga kommentarer: