torsdag 13 augusti 2009

Årets loppisfynd på semestern……….

Ingen semester utan att besöka lite loppisar på landsbygden.  I år var det första året jag kände att jag har allt jag vill ha och har inte mer plats för att bara samla på mig fler saker.

Huset vi bor i är ju väldigt modernt och det känns lätt övermöblerat om jag plockar fram alla fina gamla saker jag har samlat på mig. Så de får vara hyllvärmare ett tag till, tills vi hittar ett nytt hus med äldre karaktär. Men med undantag av några saker så vill jag ha några godbitar framme. Som denna underbara klocka vi hittade i Skåne på ett antikvariat, 95 riksdaler som  hittat den kommer väl till pass på fester, bröllop eller att slå på när det är Happy hour  hemma……

 Augusti 2009 020

Eller denna underbara bibel, gigantisk och bara helt fantastisk i sitt utförande…. Tänk och släpa runt på den….. Nu skall jag bara hitta ett par gamla glasögon till denna bok.

   Augusti 2009 024Augusti 2009 021Augusti 2009 023  Augusti 2009 022

Kram till er alla!

Nettan

Inga kommentarer: