måndag 9 mars 2009

Stockholmsresan…..

Marsbilder 051

Tack snälla mamma och syster yster för en mycket trevlig helg. Ni hade verkligen fixat det så bra och det var en lagom mix av upplevelser.

Vi började dagen hemma hos min gulliga syster Susanne och Per i deras fina kök, syster hade stigit upp tidigt för att laga goda scones. Mums…!

Sen blev det en tur till Djurgården där vi besökte “Vår salongen” på Liljevals konsthall. Det var en massa kul att titta på och många idéer på hur man själv skulle kunna göra egen konst. Väl värt ett besök om ni inte har hunnit varit där!

Sen blev det en skön promenad längs strandvägen och mamma och jag var iklädda våra ursnygga hattar! ( har tyvärr ingen bild) Mamma berättade att det var verkligen en härlig hattparad just där vi gick när hon var ung. Den traditionen skulle vara kul om den återkom, då alla gick man ur huset för att visa upp sig.

Så blev det ett besök på Svensk Tenn, kunde inte låta bli att köpa dessa fina underlägg.

Marsbilder 038

(köpte även lika snygga servetter som jag tänkte använda till att prova på med decoupage på min nymålade vita bricka.)  Bilder kommer snart!

Massor av snyggt att titta på på SVenskt Tenn, tycker dock att det är väldigt dyrt för min plånbok.

Fortsatte med besök hos Ocasr & clotilde, mina gamla chefer från Wreta gestgiferi som verkligen har en fin butik.

Ett besök på Operan där Maria Callas fina smycken visades, äkta Swarowski juveler som hon hade på sig under sina framträdande runt om i världen. Vilket maffigt hus Operan är!

Åt sedan en god middag på Opera baren där vi frotterade oss med lite kändisar.

Kvällen avslutades med teater “ Blommor av stål”, det var kanske inte den bästa föreställningen vi sett, men den var fylld med bra skådespelerskor. Mysigt hade vi ändå!

En mycket trevlig dag och det var verkligen kul att göra något ihop med min mor och syster. Så detta blir en tradition, varje år skall vi ha en egen helg och bara uppleva saker ihop i Stockholm.

TACK för allt! Jag älskar er!

Kram/Nettan

Inga kommentarer: