måndag 23 mars 2009

MARIEFRED, EN PÄRLA

Så är helgen över och den har vi njutit av till 100%. Hela familjen blev bjuden på en weekend av våra kompisar till Gripsholms wärdshus. Helt underbart ställe, ligger otroligt vackert vid vattnet. Vi har ätit gott och druckit härliga viner. Sovit i sköna sängar och gått promenader och njutit vårvädret. Kunde inte bli bättre!

TACK, snälla Eva för en rolig och mysig helg!

Sitter här på måndag morgon med min kaffekopp och blickar ut över ängen och blir så besviken på snön, IGEN! Blir det aldrig VÅR!

Den här veckan är det massor av jobb som väntar, bokslut, vår snickare kommer. Han skall hjälpa oss med att montera upp vårt uterum. Ni kan bara ana hur spänd jag är på det, skall bli jätte mysigt att kunna njuta våren i vårt glasade rum. Har vi tur kommer även vår kakelkillen Pelle och fortsätter med badrummet. Vore toppen att få golvet lagt.

Hoppas er vecka blir innehållsrik och trevlig.

Kramar till er/Nettan

6 kommentarer:

marita blücher sa...

Hej Nettan,
Så roligt att du hittade till mig och tusen tack för din rara kommentar. Vilken fin och inspirerande blogg du har och så vackert ni bor. "Blomsterbänkarna" byggde jag häromåret av överblivet byggmaterial från vårt stallbygge - gillar att återvinna och återanvända det som går. "Betongsuggorna" är nog bland det billigaste byggelement man kan hitta och jag har bara staplat dessa löst på varann så att man skall kunna förändra formen på bänkarna efter humör och behov. Man kan från tid till annan fynda skvättar på Blocket. Staketet/ryggarna består av tryckimpregnerat virke - stolpar och fyrkantsläkten som jag låtit byggvaruhuset diagonalsåga. Om jag får din mejladress så skickar jag gärna ytterligare några bilder.
Ha det gott.
Kram/Marita

Vintage sa...

Vad mysigt det låter! Du har en jättefin blogg! Kram susanne

Hannis sa...

Vad kul att du kikade in hos mig!!
Vad en massa spännande projekt ni har på g.
Sånt är kul.

Låter ju som att ni haft en supermysig helg.

Kram Hannis

LillaFlisan sa...

Ja, Mariefred är verkligen en pärla!
Själv är jag helt galen i slottet.
Kavaljersflygeln är en dröm för oss alla som gillar gustavianskt!

Stor kram

Flisan

Hem och Lycka sa...

Å vad härligt det lät..

kram

LillaFlisan sa...

Kram!

Flisan