fredag 6 mars 2009

Hemlig resa till huvudstaden...

Imorgon bär det iväg till Stockholm på en hemlig resa som min mamma och syster har arrangerat. Det är min födelsedagspresent och den är i upplevelsens tecken....undrar vad det blir....är jätte nyfiken!! Men ingen av dem har yppat något och jag är sprickfärdig. Hoppas vi får ett vackert väder så att de vårkänslor som börjar ta form verkligen blir bekräftade.

Tänk när de börjar ta ut caféborden och folk sitter ute och fikar och umgås. Hoppas det blir snart.

Idag blir det badtunna pul. Skall fylla den med vatten och börja elda upp värmen. Det tar 6 timmar så undertiden blir det att springa med vedpinnar varvat med målarburken. Ska börja måla min gungstol.

Vårt uterum har kommit så nu är det bara att invänta vår händiga man, vår älskade snickare Hasse som verkligen är en klippa och jätte duktig.

Vi kommer även få besök av vår kakelkille Pelle som skall börja fixa vårt sista badrum. Har köpt jätte läckert klinkers i svart skifferstil. Bilder kommer senare.

Hoppas ni alla får en härlig helg med sköna långpromenader och lite vår pyssel. Någon av er kanske är intresserad av melodifestivalen och tillbringar lördagen med att rösta fram 2:a chansen, själv har jag inte sett eller hört ett enda bidrag. Lyssnar mest på Spotify som vi fick förra helgen. Toppen bra och härligt att kunna leta låtar nya och gamla på datorn. Har sen kopplat ihop TV:n och stereon så vi har jätte bra ljud. M myser, han gillar detta verkligen. Vårt CD-skåpet känns onödigt just nu.


Må så grankott!

Kramisar Nettan

1 kommentar:

Unknown sa...

Hejsan! Vilken mysig blogg du har!! Ska ta mig en kopp kaffe och kika runt lite mer här. Ha en trevlig helg! Kram Petra