fredag 28 november 2008

Födelsedagskalas



Lite glöggkryddor doftar gott i min vackra glasburk.


Det är hög tid att börja planera dotterns kalas, eller fest eller middag, tjetfest, mysdag, släktträff, ja, hon har 100 olika namn för sin dag som hon verkligen längtar till. Redan i januari börjar nerräkningen till nästa födelsedag. När hon var mindre var det lättare, då hade vi baklängeskalas, bowlingkalas, Mc donalds kalas, maskerad, Glitter & Glamour, Nobelfest........listan kan göras lång.....
Men vad hittar man på nu till en snart 14 åring??

Tips, någon på någon kul aktivitet???

Vår dotter Linnea är helt underbar, .................ibland mindre underbar!

Vi har några dagar vi knappt tål varandra, jag är lika trotsig tonåring känns det som, kanske är det pms som visar sig i sina bästa/värsta dagar....;-)

Vår kommunikationen är liksom på olika planeter. Vi förstår inte varandra och jag har alltför dåligt med tålamod att ständigt behöva förklara vad jag menar. Känns det igen..........eller är jag ensam om att känna denna frustration om att inte orka vara den perfekta pedagogen till mamma. Så frågan är vad hittar jag på för fest för att det skall bli perfekt?

Idag har dottern Linnea och jag haft en underbar dag i Trosa, ätit lunch ihop, shoppat, varit på loppis och hälsat på hos Himlarum.

Vi hittade jättefina saker som vi handlade med oss hem, kommer att visa dem snart, när jag hittar kameran. Den ligger här någonstans.............!

Vi besökte också en marsipan butik som hade massor av gott, handlade med oss lite marsipanlimpor som skall finnas på gottebordet till julen om jag kan bärga mig att inte tjuväta en liten mumsbit.

Linnea shoppade också en svart toppluva i en klädesbutik på torget som hon bara ville ha, det var tryckt på fram sidan "Bad hair day"................. så den lär jag nog få se när hon inte orkar bry sig om håret.



Här sitter gullungen och lär sig och sticka, det gör mig så glad när hon pysslar och vill lära sig olika saker.


Ha en trevlig fredagkväll!

Kramis/Nettan

1 kommentar:

Annie - Annalunda sa...

Vilken tur du har - titta in till mig!!!

Kram Annie