torsdag 29 januari 2009

Åter på benen......

Så blev det även min tur att krokna i magsjuka, har haft ont i magen i 30 timmar och mår illa och fryser. Försöker dra mig till minnes vad som kan ha orsakat detta helvete......Chili nötter, torkad frukt eller fiskgratäng. Skit samma, är nu vingligt uppe igen och har nu istället skit ont i ryggen, kan inte vara nyttigt att ligga 30 timmar i sängen. Men måste erkänna att jag känner mig riktigt utvilad!

Så var det med det, dags att ta tag i något kreativt istället......

Ska åka iväg idag till matt affären och hämta vår jätte stora matta som vi har beställt, den skall ligga under matbordet. Om vi nu har lite tur så kommer ljudet i vårt hus bli lite mer dämpat.

Att ha öppen planlösning på 90 kvm i ett rum, stenväggar och stengolv och högt i tak så blir det helt fel. Trust me! När vi ritade detta så tyckte vi det var ju så häftigt, idag med facit i hand så är det jätte jobbigt att vistas i.

Vi har köpt en design heltäckningsmatta som mattaffären har langiterat åt oss, trodde väl aldrig att vi skulle åter ta in heltäckningsmattor i hemmet igen. Minns hur jag boskavligen slet ut alla mattorna i vårat förra hus och sa högt och tydligt, hur f..kan man lägga in något så vidrigt dammsammlande.

Så vi får väl se om en dag eller två hur det blir, vår hund skall löpa när som helst och hon fäller nästan all sin päls så man kan väl säga att vi har pälsmatta över helta huset. Dock dämpar den inte så mycket. Vi får väl se hur lätt denna nya matta kommer bli att dammsuga och hålla ren.


Snart får ni se en bild på mattan!

/Nettan

Inga kommentarer: